Робочі навчальні плани на 2018-2019 навчальний рік

Відповідно до Державного стандарту в школі-інтернаті «Джерело» впроваджено нові підходи до організації навчання дітей з особливими освітніми потребами, в тому числі із синдромом Дауна:

інтегроване навчання;

формування життєвої компетентності у дитини з розумовою відсталістю як умови її соціальної адаптації;

формування здатності застосовувати здобуті знання та вміння у практичній діяльності.

/Files/images/pupils9.jpg Корекційно-розвивальні заняття із дітьми, що мають синдром Дауна, спрямовані на вирішення специфічних питань, зумовлених особливостями психофізичного розвитку учнів, а саме на розвиток мовлення, пізнавальної діяльності, соціально-комунікативний розвиток дітей з особливими потребами, формування в них навичок просторового, соціально-побутового орієнтування, формування компенсаційних способів діяльності, створення умов для соціальної реабілітації та інтеграції дітей із синдромом Дауна, розвиток їх самостійності та життєво важливих компетенцій.

Зміст корекційно-розвивальних занять учнів із синдромом Дауна реалізується через такі навчальні предмети:

розвиток мовлення;

соціально-побутове орієнтування;

ритміка;

лікувальна фізкультура.

На «розвиток мовлення» логопед працює над формуванням вмінь усіх видів мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння, спілкування з однолітками і дорослими в різноманітних життєвих ситуаціях, розвитком зв’язного мовлення та розумових здібностей учнів, корекцією їхніх психофізичних недоліків.

Соціально-побутове орієнтування - вкрай важливий предмет для розумово відсталих учнів, адже в якості кінцевої мети спеціальної освіти осіб з особливостями психофізичного розвитку висувається їх соціальна інтеграція. Успіх інтеграції в значній мірі залежить від соціально - побутової компетентності людини, її здатності самостійно організовувати свій побут. Тому підготувати кожну дитину до самостійного, незалежного від допомоги оточуючих життя є головним завданням спеціальної школи.

Робота з соціально-побутового орієнтування здійснюється на уроках і поза ними. Вихователі проводять екскурсії, бесіди, збирають разом з учнями різний матеріал з окремих тем, готуючи, таким чином, учнів до більш повного і усвідомленого сприйняття нового матеріалу на заняттях з СПО.

Ритміка – ще один навчальний предмет корекційно-розвивальної спрямованості. Заняття з ритміки в молодших класах спеціальної загальноосвітньої школи інтенсивної педагогічної корекції мають велике виховне і корекційне значення. Ритміка – це система рухових вправ, побудованих на зв'язку рухів і музики. Вона є складовою частиною етичного й художнього виховання, сприяє гармонійному фізичному розвитку дітей, розвитку музичного слуху, музичної пам’яті, виразності рухів, ознайомлює дітей з музикою, танцями, піснями, вчить у рухах виражати характер музичного твору, танцювати, співати, грати на дитячих музичних інструментах.

І, нарешті, лікувальна фізкультура, мета якої – це корекція і компенсація недоліків фізичного розвитку і моторики, які перешкоджають успішному навчанню і вихованню учнів із синдромом Дауна.

Кiлькiсть переглядiв: 599

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.